Naslov Planiranje projekata u kulturi na primjeru osnivanja dječjeg muzeja
Naslov (engleski) Cultural Project Planning on the Example of the Children's Theater Establishment
Autor Matea Milinković
Mentor Ivana Bestvina Bukvić (mentor)
Član povjerenstva Marija Šain (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Tolušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Bestvina Bukvić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odjel za kulturologiju (Katedra za kulturalni menadžment) Osijek
Datum i država obrane 2017-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Ovim diplomskim radom razrađuje se i analizira opravdanost provedbe ideje osnivanja Dječjeg muzeja Legaland u gradu Osijeku. Projekt osnivanja dječjeg muzeja ima za cilj stvoriti novu vrstu kulturnih potreba, omogućiti razvoj kulturne scene grada Osijeka te „brandirati“ odabrani kulturni proizvod. Neosporivo je kako je grad Osijek grad velikih mogućnosti i potencijala, koje ponekad bivaju neiskorištene. Kao inspiracija za ovaj rad poslužila je ljubav autorice prema svom rodnom gradu, te želja za promjenama. U radu se definiraju različiti pojmovi, poput organizacije, projekta, modela projekata u kulturu, marketinga u kulturi, financiranja kulture, te razvoja projektne ideje u konačnici. Pri slojevitom razlaganju teme nastojalo se teorijsko znanje povezati sa praksom, te izraditi stratešku analizu projekta osnivanja dječjeg muzeja. Pri tom postupku korištena je SWOT analiza kao svojevrsan indikator snaga, slabosti, prilika i prijetnja ovakve vrste projekta. Detaljno je objašnjen i sadržaj dječjeg muzeja pod imenom „Legaland“ čija su ciljna, korisnička, skupina djeca. Misija dječjeg muzeja je stvaranje novih iskustava i doživljaja učenjem kroz igru. Sadržaj muzeja omogućavao bi posjetiteljima razvijanje kognitivnih, afektivnih i psihomotoričkih sposobnosti koje bi bile prilagođene uzrastima djece od četvrte do desete godine. Vizija muzeja je stvoriti potrebu za kulturnim vrijednostima od najrnije životne dobi. Jedan od ciljeva muzeja je i zapošljavanje različitih stručnih kadrova poput pedagoga, odgajatelja, knjižničara, medijskih stručnjaka i kulturalnih menadžera. Osnovna ideja rada je da se prikaže potencijal grada Osijeka te njegova mogućnost za daljna ulaganja u kulturni sektor. Primjer dječjeg muzeja opravdan je sa socijalnog stajalište budući da bi sam rad muzeja razvio svijest građana o razvijanju kulturnih potreba već u najranijoj dobi. S ekonomskog stajališta cilj je da dječji muzej postane inovacija vrijedna ulaganja, te da se prikažu mogućnosti financiranja ovakvih projekata.
Sažetak (engleski) This thesis develops and analyzes the feasibility of implementation of the idea of the establishment of the Children's Museum Legaland in Osijek. The project of establishing children's museum aims to create a new kind of cultural needs, enable the development of the cultural scene of the city of Osijek and "to brand" selected cultural product. Undeniable that the city of Osijek city of great opportunities and potentials, which are sometimes not used. As inspiration for this work served as the love of the author to his hometown, and the desire for change. The paper defines various terms, such as the organization of the project, the model projects in culture, marketing culture, cultural funding and development of the project idea in the end. In a layered interpretation of the themes we tried to connect theoretical knowledge with practice, and make strategic analysis of the project of establishing children's museums. When this procedure was used SWOT analysis as a kind of indicator of strengths, weaknesses, opportunities and threats of this type of project. Is explained in detail the contents of the children's museum called "Legaland" targeting, users, groups of children. Mission Children's Museum is the creation of new experiences and adventures learning through play. The contents of the museum allowed visitors to the development of cognitive, affective and psychomotor skills that would be tailored to age groups of children from four to ten. The vision of the museum is to create the need for cultural values of najrnije age. One of the goals of the museum is the employment of various professional personnel such as educators, teachers, librarians, media professionals and cultural managers. The main idea of this paper is to show the potential of the city of Osijek and its opportunity for further investment in the cultural sector. Example of children's museums has been freed from the social point of view because I would like to museum developed awareness of the development of cultural needs at an early age. From an economic point of view the goal is that children's museum becomes a valuable innovation investment, and to show the possibilities of financing such projects.
Ključne riječi
organizacija
projektni menažment
kultura
dječji muzej
Ključne riječi (engleski)
organization
project management
culture
children's museum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:156:382538
Studijski program Naziv: Kulturologija; smjerovi: Kulturni menadžment, Medijska kultura, Knjižničarstvo Smjer: Kulturni menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra kulturologije uz naznaku smjera (mag. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Naknadno digitalizirana
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-12-21 09:11:23