Naslov Medijatizacija religije
Naslov (engleski) Mediatization of Religion
Autor Maja Bogdan
Mentor Željko Pavić (mentor)
Član povjerenstva Ivo Džinić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Pavić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odjel za kulturologiju (Katedra za kulturalni menadžment) Osijek
Datum i država obrane 2017-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Cilj je ovog diplomskog rada objasniti kako internet i društvene mreže utječu na postojeće i tvore nove vjerske zajednice, što se mijenja u online/offline religiji i koji su novi duhovni autoriteti kojima se ljudi okreću. Također, ideja je bila objasniti što je to medijatizacija, tj.medijatizacija religije, utječe li na religiju i koliko ju mijenja, na koji način medijski posredovano nastaju vjerske zajednice, a kako se mijenjaju već postojeće. U radu je napravljen i povijesni pregled religijskih zajednica, od prvih spomena do današnjih aktualnih tema na društvenim mrežama. Svakodnevno nastaju nove vjerske zajednice koje imaju par tisuća sljedbenika. Neke od njih su upravo rezultat medijatizacije religije, koja je objašnjena kao proces kojima mediji utječu, oblikuju i mijenjaju religiju, a pojam medijatizacije se može povezati s popularizacijom određenog područja naše svakodnevice, putem medija koji nas neprestano okružuju. Uobičajena izloženost raznim medijima oblikuje naše viđenje brojnih područja naših života pa tako i religije, o nekim zajednicama stvaramo pozitivna mišljenja, dok o nekima nastaje negativno mišljenje pa čak i fobija. Iz brojnih članaka, radova i knjiga koji su obrađeni za potrebe ovog rada, zaključak bi bio da mediji uvelike utječu na osobni izbor religije. Osim što ju predstavljaju na potpuno subjektivan način, rijetko se nailazi na suradnju različitih religija. Medijatizacija religije je pozitivna stvar, kao jedan od procesa globalizacije ona bi trebala približiti religiju i pružiti mogućnost da i pojedinci sudjeluju u oblikovanju iste.
Sažetak (engleski) The aim of this graduate thesis is to explain how the internet and social networks affect existing ones and create new religious communities, what is changing in online / offline religion and which are new spiritual authorities that people turn to. Also, the idea was to explain what mediatization is, what is mediatization of religion, does it affect religion and how it changes it, in which way are created religious communities, and how they change existing ones. The paper presents a historical review of religious communities, from the first remarks to today's current topics on social networks. Everyday, new religious communities are formed and have a couple of thousand followers. Some of them are precisely the result of the mediatization of religion, which is explained as a process in which media influences, shapes and changes religion, and the notion of meditatization can be associated with the popularization of a particular area of our everyday life through the media that constantly surrounds us. Constant exposure to various media shapes our view of the many areas of our lifes and even religions. It is strange how medias affect on our opinion on different communities – on some we create positive thinking, while on some we have negative opinions and even phobias. From the numerous articles, papers and books that have been dealt with for this work, the conclusion would be that the media greatly influence the personal choice of religion. Apart from representing it in a completely subjective way, they rarely find themselves in the co-operation with different religions. Mediatization of religion is a positive thing, and as one of the processes of globalization it should bring religion closer together and enable individuals to participate in the formation of the same.
Ključne riječi
Mediji
medijatizacija
medijatizacija religije
religija
globalizacija
Ključne riječi (engleski)
Media
mediatization
mediatization of religion
religion
globalization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:156:195864
Studijski program Naziv: Kulturologija; smjerovi: Kulturni menadžment, Medijska kultura, Knjižničarstvo Smjer: Kulturni menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra kulturologije uz naznaku smjera (mag. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Naknadno digitalizirana
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-02 09:02:56